Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ.ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΑΓΚΑΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΓΠΣ ΙΤΕΑΣ...

26/09/2015
 
  Από την ανάληψη των καθηκόντων μας, σε όλες τις μελέτες των ΣΧΟΟΑΠ και ΓΠΣ ακολουθήθηκε πλήρως, διεξοδικά και κυρίως ουσιαστικά, η διαδικασία της διαβούλευσης. Δόθηκε η δυνατότητα να ακουστεί κάθε φωνή και κυρίως να καταγραφεί η επιθυμία της τοπικής κοινωνίας. Εξετάστηκαν όλες οι ενστάσεις και οι γνωμοδοτήσεις όλων των πολιτών, φορέων, συλλόγων, τοπικών συμβουλίων και ενσωματώθηκαν στο σχεδιασμό των χρήσεων γης, μέσα στα πλαίσια της νομοθεσίας. Ακολουθήθηκε για πρώτη φορά μια ολοκληρωμένη, ουσιαστική και δημοκρατική διαδικασία. Το ίδιο έγινε και στη γνωμοδότηση που μας ζητήθηκε για το Γενικό Χωροταξικό της Περιφέρειας.
  Επιπλέον η αλλαγή του νόμου 4269/28-06-2014 και η γνωμοδότηση της ΔΙΠΕΧΩΣ μας υποχρεώνει να ενσωματώσουμε τις νέες κατηγορίες χρήσης στα εντός σχεδίου τμήματα των μελετών μας. Για εμάς αποτελεί υποχρέωση νομική, αλλά κυρίως μια μεγάλη ευκαιρία για να εκφράσουμε όλοι εμείς τι επιθυμούμε για τις χρήσεις γης εντός σχεδίου και όχι μια τυπική υποχρέωση κατά το δοκούν, προς το επόμενο στάδιο.
 Το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας είναι να διαμορφωθούν τα  ΣΧΟΟΑΠ και ΓΠΣ, πολύ καλύτερα από πριν. Στο ΣΧΟΟΑΠ Καλλιέων και στο ΓΠΣ Ιτέας- Κίρρας οι αλλαγές είναι καθοριστικές γι΄ αυτό και στα δύο χρειάστηκε νέα διαβούλευση, ώστε να ενημερωθούν όλοι για το τελικό αποτέλεσμα της συλλογικής μας δουλειάς. Τα ΣΧΟΟΑΠ Καλλιέων, Παρνασσού και Γαλαξιδίου βρίσκονται πλέον στην τελική Β2 φάση τους. Το ΓΠΣ Ιτέας-Κίρρας θα βρίσκεται στην τελική Β2 φάση του, σε δεκαπέντε (15) ημέρες μέσα στις οποίες οι πολίτες και οι φορείς θα ενημερωθούν, αλλά και θα μπορούν να δώσουν ως ένσταση τις τελευταίες πινελιές τους.
  Όσον αφορά στην παράλειψη της κυκλοφοριακής μελέτης, είναι υποχρέωση του Γενικού Πολεοδομικού (ΓΠΣ) να βασιστεί στο υπάρχον θεσμοθετημένο Πολεοδομικό σχέδιο και όχι σε μια Κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία δεν συνάδει σε αυτό. Δεν είναι δυνατόν σε ένα ΓΠΣ να δείχνεις διανοίξεις πλατειών που δεν υφίστανται στο πολεοδομικό σχέδιο, να καταργείς πεζόδρομους και να δείχνεις ιεράρχηση οδών διαφορετική από αυτή του Πολεοδομικού Ρυμοτομικού Σχεδίου. Σε καμία λοιπόν των περιπτώσεων δεν θα διακινδυνεύαμε την τύχη του ΓΠΣ της Ιτέας με αυτή την παρατυπία.  
 Το γεγονός βέβαια της ενσωμάτωσης της κυκλοφοριακής μελέτης στο ΓΠΣ, αλλά και η μέχρι σήμερα επιμονή της μείζονος μειοψηφίας για αυτό, και αν σκεφτούμε δε, ότι δαπανήθηκε περίπου μισό εκατομμύριο ευρώ για την κυκλοφοριακή μελέτη και για την εφαρμογή της σήμανσης, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Παπαλάιου, χωρίς να έχει προηγηθεί αναθεώρηση πολεοδομικού σχεδίου, δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερο προβληματισμό. Το αν είναι επιτυχημένη η μέχρι σήμερα εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης και αν άξιζε την αναφερόμενη δαπάνη μπορούν αν το κρίνουν οι συμπολίτες μας.
 Όσο για τη χωροθέτηση του πάρκινγκ βαρέων οχημάτων, οφείλουμε να ενημερώσουμε ότι προτάθηκαν δύο εν δυνάμει περιοχές, η μία στην περιοχή του Βάλτου και ή άλλη απέναντι από το νεκροταφείο και όχι μόνο μία, όπως αναφέρθηκε στην τοποθέτηση του κυρίου Ταγκαλή. Τα βαρέα οχήματα επιτέλους πρέπει να απομακρυνθούν από το εσωτερικό της πόλης και είθισται να χωροθετούνται κοντά σε εισόδους πόλεων, για λειτουργικούς λόγους.    
 Επιτέλους η Ιτέα- Κίρρα μπορεί να αποκτήσει ένα ολοκληρωμένο γενικό πολεοδομικό σχέδιο που αποδίδει τη δυναμική της, οραματίζεται την ανάπτυξή της, χωροθετεί όλες τις παραγωγικές της λειτουργίες, ενισχύει το τουριστικό της προφίλ δίνοντας περιαστικά τρεις νέες τουριστικές ζώνες, αποτυπώνει τις υπάρχουσες χρήσεις εντός σχεδίου πόλεως, ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν τα καταστήματά της, δημιουργεί συνεκτικό πολεοδομικό κέντρο, ενισχύει τις χρήσεις στο λιμάνι και στη μαρίνα της, σηματοδοτεί επιτέλους τις εισόδους της πόλης και χαράσσει περιφερειακό δρόμο στην επέκτασή της.Το κυριότερο όμως είναι ότι για πρώτη φορά, σχεδιάζει την πόλη και τις χρήσεις γύρω από αυτή ουσιαστικά μαζί με τους πολίτες της.

Δεν υπάρχουν σχόλια: