Η πρόταση περιλαμβάνει
απόσπασμα του χάρτη με μια αρχική
χάραξη περιοχών και αναφορά πιθανών
χρήσεων γης. Η ακριβής χάραξή τους, η
ομαδοποίησή τους, ο περιορισμός τους ή η προσαρμογή τους σε παράλληλα
περιοριστικά θεσμικά πλαίσια κ.λ.π. (π.χ. NATURA) αφορούν την
επιστημονική εργασία των μελετητών.
1)
Για
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (ΤΟΥ). Χαρακτηρίζονται τα πρανή με θέα προς την θάλασσα
και μη ορατά από τους Δελφούς βόρεια της Εθνικής Οδού στην περιοχή Κεφαλή και
στην περιοχή Λαρνάκι μέχρι και τον λόφο «Αγ. Ανάργυροι». Εάν βρεθεί επαρκής
λύση για την κάλυψη απαιτήσεων άλλων χρήσεων, η περιοχή αυτή μπορεί να
περιλάβει και επίπεδα τμήματα της
περιοχής ΒΑΛΤΟΣ που παρότι δεν έχουν οπτική επαφή με την θάλασσα (λόγω
εμποδίων) είναι πολύ κοντά σε αυτή και δίπλα στην επέκταση σχεδίου πόλεως.
2)
ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ και ΦΟΡΤΩΣΗΣ ΠΛΟΙΩΝ(ΠΕ και ΠΜ). Χαρακτηρίζονται πρώτα απ’ όλα οι
πλατείες στην θέση ΑΓΙΑΝΝΑΚΗΣ πίσω από
τα παλιά σφαγεία. Στην περιοχή αυτή η διαθέσιμη έκταση υπερκαλύπτει την μεταφορά του συνόλου των υπαρχόντων σήμερα τέτοιων
μονάδων της Ιτέας και έκταση για την λειτουργία φόρτωσης βωξίτη σε πλοία μέσω
υπόγειου ταινιόδρομου και μιας σύγχρονης σκάλας φόρτωσης (όπως η συνημμένη
πρότασή μας του 2014). Για τον ακριβή προσδιορισμό της διαθέσιμης έκτασης για δόμηση
θα πρέπει να γίνει οριοθέτηση με εγκιβωτισμό του χείμαρρου ΜΠΕΛΙΚΕΝΟΥ παρότι
αυτός σήμερα δεν είναι λειτουργικός
εξαιτίας των δύο εξορυκτικών λεκανών πάνω στην κοίτη του. Επειδή ο
σχεδιασμός αφορά βάθος δεκαετίας, μελλοντική κάλυψη αναγκών για παραγωγικές δραστηριότητες
μπορεί να γίνει από την αντίστοιχη θεσμοθετημένη περιοχή του ΓΠΣ Άμφισσας
βόρεια του κόλπου Καμιώτισσα (επιτρέπεται από την σχετική Χωροταξική Νομοθεσία
του 2014) που λειτουργικά εξυπηρετεί την Ιτέα μιας και απέχει περίπου 3 χιλιόμετρα από το
όριο της πόλης. Η έκταση της περιοχής
ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΏΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ στην θέση ΒΑΛΤΟΣ όπου ήδη υπάρχουν κάποιες μονάδες θα συνεκτιμηθεί με τα προαναφερόμενα
για τις τουριστικές περιοχές από τον Μελετητή.
3)
ΔΥΤΙΚΟΣ
ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ ΙΤΕΑΣ.
Η συγκεκριμένη
υποδομή πιθανόν είναι μικρή για να καταγραφεί αναλυτικά στο ΓΠΣ αλλά η
αναφορά σε αυτή είναι χρήσιμη για την κατανόηση του συνόλου που προκύπτει με
τις προτεινόμενες χρήσεις στις εκτάσεις που σήμερα καταλαμβάνει η δραστηριότητα βωξίτη. Με τις αλλαγές αυτές
και την υλοποίηση της πρότασης για προσαρμογή των εγκαταστάσεων αυτών (σύγχρονη σκάλα φόρτωσης, υπόγειος
ταινιόδρομος κάτω από την Ε.Ο,
τροφοδοσία με αποθέσεις πίσω από τα σφαγεία) , η Ιτέα αποκτά την δυνατότητα
για την ενοποίηση της πόλης με το κόλπο
Λαρνάκι και Καμιώτισσα χωρίς καμία
μετακίνηση μέσα από την Εθνική Οδό.
Ο παλιός επαρχιακός δρόμος Ιτέας - Γαλαξιδίου είναι αυτός που διέρχεται
από την δυτική πλευρά της Ιτέας μέσα από τους Γαλλικούς μώλους, το γήπεδο και
τις εγκαταστάσεις στο Λαρνάκι μέχρι την Καμιώτισσα. Σύμφωνα με έγγραφο της ΔΕΣΕ
Λαμίας έχει αυθαίρετα καταπατηθεί από
την δραστηριότητα βωξίτη δηλαδή νομικά
είναι σε δημόσια χρήση και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανά πάσα στιγμή εάν το θελήσουν οι κάτοικοι
της Ιτέας. Οι υποδομές που περιγράφονται
στην συνέχεια, ενώνονται με την Ιτέα
μέσα από αυτό τον πεζόδρομο ποδηλατοδρόμο σε μία συνέχεια κοινόχρηστων
χώρων ως φυσική προέκταση της δυτικής παραλίας της πόλης.
4)
ΠΑΝΟΡΑΜΑ
ΙΤΕΑΣ ( Π Ι ). Στα δυτικά πρανή του κόλπου Λαρνάκι ανάμεσα στην θάλασσα και
την Εθνική οδό με θέα την Ιτέα θα
επιτραπούν ικανοί όροι δόμησης με συγκεκριμένες αρχιτεκτονικές προδιαγραφές
ενιαίες με την αρχιτεκτονική που θα επιλεγεί για τις κατασκευές στην τουριστική
περιοχή. Μπορούν να αναπτυχθούν δραστηριότητες
δημόσιες και ιδιωτικές υψηλής πολιτιστικής προστιθέμενης αξίας με αναφορά στο
Δελφικό Τοπίο, συνεδριακό κέντρο,
εστιατόρια κ.λ.π. στην βάση ενός τοπικού συνολικού σχεδιασμού. Το αποτέλεσμα
εκτός από την αυτούσια αξία του, συμβάλει σημαντικά στην ανάδειξη της
Ιτέας.
5)
ΝΚΔ. Η περιοχή μεταξύ της μπαζωμένης
θάλασσας και της Εθνικής Οδού (νότια από τα παλιά σφαγεία) θα λάβει χαρακτήρα
με ικανούς συντελεστές δόμησης
(αντίστοιχη του ΠΙ) με τους ίδιους αρχιτεκτονικούς όρους. Στην περιοχή μπορούν
να αναπτυχθούν οι υποδομές που θα κριθούν κατάλληλες στα πλαίσια του τοπικού
συνολικού σχεδιασμού. Μία επιλογή που μπορεί να ελεγχθεί είναι νυχτερινά κέντρα
διασκέδασης προκειμένου τις προχωρημένες ώρες να μεταφέρεται εκεί η όχληση που
σήμερα επιβαρύνει την παραλία της πόλης. Η περιοχή δεν έχει οπτική επαφή με την
πόλη και δεν θα ενοχλεί τις κατοικημένες περιοχές Σημαντική παράμετρος είναι η
σύνδεση με την Ιτέα με
ποδηλατόδρομο και εσωτερικό δρόμο για ΙΧ
χωρίς χρήση της Ε.Ο.. Οι όροι συνύπαρξης
με τα τουριστικά καταλύματα στα γύρω
πρανή θα διαμορφωθούν κατά την ανάπτυξη
της περιοχής συνολικά.
6)
ΑΘΛΗΣΗΣ
ΚΑΙ ΑΝΑΨΥΧΗΣ (ΑΚΑ). Τα 108 στρέμματα
μπαζωμένης θάλασσας (μέχρι της
επίσημης κατάληξης της νομιμότητάς τους ή μη) μπορούν να χαρακτηριστούν αρχικά ως υπαίθριοι
δημόσιοι χώροι που μπορούν να φιλοξενήσουν και θεματικά πάρκα όπως Λούνα Πάρκ, Water Park (νεροτσουλήθρες) κ.λ.π.
και για τους κατοίκους του Δήμου Δελφών και υποστηρικτικά του τουρισμού. Τμήμα
του μπορεί να λειτουργήσει και ως
παρκινγκ αυτοκινήτων για τις περιοχές Π.Ι. και ΝΚΔ ή να επεκταθούν εκεί οι
περιοχές αυτές εάν επιτραπεί η
δόμηση.
Η ανάδειξη της πλαζ της
Καμιώτισσας, του νερόμυλου και των πηγών
του μπορεί να προστεθεί στο σύνολο. Σε
βάθος πενταετίας η πόλη της Ιτέας με το Λαρνάκι και την Καμιώτισσα θα
συνθέτουν ένα ενιαίο σύνολο (με
υλοποιημένες πρώτες παρεμβάσεις στην περιοχή), υψηλής και πολλαπλής υπεραξίας, διεθνούς εμβέλειας και θα
προσθέτουν σημαντική υπεραξία και σε επίπεδο Δήμου Δελφών και Νομού
Φωκίδας.
Η πόλη της Ιτέας μπορεί να επωφεληθεί άμεσα επικοινωνιακά και μόνο με
την δημιουργία ψηφιακής μακέτας του τελικού αποτελέσματος και δημοσιεύσεις, σταδιακά δελτία τύπου για την λήψη των σχετικών
αποφάσεων και την δρομολόγηση
υλοποίησής τους κ.α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου