Χαμηλότερα μπαίνει από την γγ
Δημοσίων Εσόδων ο πήχης όσον αφορά στην άμεση εισπρακτική απόδοση που μπορεί να
έχει το κυβερνητικό σχέδιο κατά της φοροδιαφυγής.
Χαμηλότερα
μπαίνει από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ο πήχης των προσδοκιών όσον αφορά στην
άμεση εισπρακτική απόδοση που
μπορεί να έχει το κυβερνητικό σχέδιο
καταπολέμησης της φοροδιαφυγής.
Η γ.γ Δημοσίων Εσόδων, έδωσε, ως
όφειλε καθώς αυτό αποτελεί υποχρέωση βάσει νόμου, στη δημοσιότητα το επιχειρησιακό
σχέδιο για το 2015 το οποίο απαριθμεί όλους τους ειδικούς ελεγκτικούς στόχους
της χρονιάς. Στο αναλυτικό κείμενο, αναφέρονται στόχοι οι οποίοι μάλλον δεν θα ικανοποιήσουν την
κυβέρνηση η οποία έχει ποντάρει πολλά στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής.
Το σύστημα εισροών-εκροών για τον
έλεγχο του λαθρεμπορίου στα ναυτιλιακά καύσιμα θα εγκατασταθεί στο τέλος του
2016, το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο θα λειτουργήσει στα μέσα της επόμενης
χρονιάς ενώ από τους χιλιάδες φορολογούμενους με τα εμβάσματα, ολόκληρο το 2015
είναι προγραμματισμένο να ελεγχθούν… 900 με
προοπτική να πληρώσουν φόρους 70 εκατ. ευρώ.
Έτσι, όπως αναφέρεται
στο…business plan:
1. Για ολόκληρο το 2015, μπαίνει
ως στόχος να βεβαιωθούν από πλήρεις και μερικούς φορολογικούς ελέγχους, ποσά
της τάξεως των 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ. Από αυτά, τίθεται ως στόχος να εισπραχθούν –δηλαδή να μπουν οριστικά στα
ταμεία του κράτους… 170 εκατομμύρια ευρώ.
2. Η σταδιακή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου –με τις
προδιαγραφές που προβλέπει ο υφιστάμενος νόμος στον οποίο δεν προβλέπεται
τίποτα για ενσωμάτωση των καταθέσεων στο περιουσιολόγιο- είναι προγραμματισμένο
να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2016.
3. Για ολόκληρο το 2015, το Κέντρο Ελέγχου
Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου, είναι προγραμματισμένο να ελέγξει 900 άτομα. Υπενθυμίζεται ότι στην
αρμοδιότητα του ΚΕΦΟΜΕΠ είναι όλες οι υποθέσεις φορολογουμένων με εμβάσματα στο
εξωτερικό. Από αυτούς τους ελέγχους, η ΓΓΔΕ θέλει να βεβαιωθούν 325 εκατομμύρια
ευρώ και να εισπραχθούν τα 77 εκατομμύρια.
4. Η νέα κυβέρνηση, έχει ποντάρει
πολλά στην πάταξη του λαθρεμπορίου,
ειδικά από τα ναυτιλιακά καύσιμα. Μια από τις απαραίτητες ενέργειες προς αυτή
την κατεύθυνση, είναι «η εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης
εισροών-εκροών σε πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών προίόντων». Η εγκατάσταση
αυτή, είναι προγραμματισμένη να γίνει έως τις 31/12/2016
Αναλυτικά, στο επιχειρησιακό
σχέδιο της ΓΓΔΕ περιλαμβάνονται τα εξής:
· Εισπράξεις προ επιστροφών φόρων
από Δ.Ο.Υ., Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. 34,3
δις ευρώ.
· Εισπράξεις προ επιστροφών φόρων
από Τελωνεία 12,4 δις ευρώ.
(πρόκειται για τους φόρους που αναγράφονται στον προϋπολογισμό ως τακτικά έσοδα
του 2015)
· Εισπράξεις έναντι του «παλαιού»
ληξιπροθέσμου χρέους Φορολογικής Διοίκησης 1,7
δις ευρώ (αύξηση 10% σε σχέση με το αποτέλεσμα του 2014).
· Εισπραξιμότητα έναντι του
«αποτελεσματικού νέου» ληξιπροθέσμου χρέους Φορολογικής Διοίκησης, σε ποσοστό
τουλάχιστον 25%
· Συνολικό ποσό εισπράξεων της
Ε.Μ.ΕΙΣ. από μεγάλους οφειλέτες και από στοχευμένες δράσεις 420 εκατ. ευρώ με επιμερισμό αυτού σε
ποσοστό 40% και 60% έναντι «παλαιών» και «νέων» ληξιπροθέσμων χρεών αντίστοιχα
(αύξηση 20% σε σχέση με τον στόχο του 2014).
· Αύξηση της εισπραξιμότητας επί
των συνολικών ληξιπροθέσμων οφειλών της Τελωνειακής Διοίκησης, κατά 5% σε σχέση
με το επιτευχθέν αποτέλεσμα στις 31/12/2014.
· Εισπραξιμότητα επί των
βεβαιούμενων προστίμων, πολλαπλών τελών, δασμών και φόρων από απλές τελωνειακές
παραβάσεις και λαθρεμπόριο σε ποσοστό άνω του 10%.
· Αύξηση των εισπράξεων από
πωλήσεις οχημάτων και δικύκλων τα οποία εκποιούνται, κατά 5% σε σχέση με το
2014.
· Αύξηση εσόδων από διαχείριση
λοιπών ειδών (πλην οχημάτων & δικύκλων) κατά 5% σε σχέση με το 2014.
· Αύξηση των χαρακτηρισμένων ως
ανεπίδεκτων είσπραξης ληξιπροθέσμων οφειλών της Φορολογικής Διοίκησης, κατά 15%
σε σχέση με τον στόχο του 2014 (3,45 δις €).
· Εντοπισμός και καταγραφή από
την Τελωνειακή Διοίκηση των «παλαιών» ληξιπροθέσμων οφειλών ως ανεπίδεκτων
είσπραξης μέχρι 31/10/15.
· Κατάρτιση ετήσιου σχεδίου
δράσης για την επίτευξη του στόχου της είσπραξης δημοσίων εσόδων του Ε.Σ. της
Γ.Γ.Δ.Ε., μέχρι 30/01/2015.
· Βεβαίωση από πλήρεις
φορολογικούς ελέγχους ποσού άνω του 1,04
δις € (εξαιρούνται οι υποθέσεις με χαμηλή ή μηδενική αναμενόμενη
εισπραξιμότητα π.χ. ανύπαρκτοι/πτωχοί/εξαφανισμένοι φορολογούμενοι και
υποθέσεις με πλαστά και εικονικά στοιχεία) (Αύξηση κατά 50% έναντι του
επιτευχθέντος αποτελέσματος την 31/12/2014 )
· Αύξηση της βεβαίωσης από
μερικούς φορολογικούς ελέγχους, κατά 50% έναντι του επιτευχθέντος αποτελέσματος
την 31/12/2014 (ήτοι βεβαίωση ποσού άνω των 700 εκ. €).
· Μείωση του ποσοστού των
υποθέσεων ελέγχου για τις οποίες ασκείται ενδικοφανής προσφυγή κατά 25% σε
σχέση με το έτος 2014.
· Εισπράξεις επί των βεβαιωθέντων
τόσο από πλήρεις όσο και από μερικούς ελέγχους των Δ.Ο.Υ. ποσού άνω των 170
εκατ. Ευρώ (εισπραξιμότητα τουλάχιστον 10%)
· Επαναξιολόγηση υφιστάμενων
υποθέσεων Δ.Ο.Υ. με εντολές ελέγχου και υποβολή εισήγησης προτεραιοποίησης και
αναμενόμενης απόδοσής τους στη Γεν. Δ/νση Φορολογικής Διοίκησης μέχρι
13/03/2015.
· Διενέργεια τουλάχιστον 2.000
ελέγχων φορολογίας κεφαλαίου.
· Διενέργεια ικανού αριθμού
ελέγχων πρόληψης (μερικών επιτόπιων) από τις Δ.Ο.Υ. και την Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.,
προκειμένου να παταχθεί η φοροδιαφυγή, η λαθρεμπορία και το παρεμπόριο.
· Διενέργεια τουλάχιστον 15.000
ελέγχων πρόληψης από τις Δ.Ο.Υ. σε κλάδους ή επιχειρήσεις με υψηλή
παραβατικότητα (πλήθος επιχειρήσεων με παράβαση ως προς το σύνολο των ελέγχων
σε ποσοστό άνω του 25%).
· Διενέργεια τουλάχιστον 5.000
προληπτικών ελέγχων από την Υ.Ε.Δ.Δ.Ε., με διαφορές προς καταλογισμό
τουλάχιστον 1,5 εκ. ευρώ (από τις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.).
· Έκδοση Πράξεων Επιβολής
Προστίμων (Π.Ε.Π.), το αργότερο εντός τριών μηνών από τη διαπίστωση των
παραβάσεων κατά τη διενέργεια ελέγχων πρόληψης, με σκοπό την καταπολέμηση της
φοροαποφυγής και της λαθρεμπορίας. Ειδικά για τις εκκρεμείς υποθέσεις με
διαπιστωμένη παράβαση μέχρι 31/10/2014, η σύνταξη έκθεσης και η έκδοση Π.Ε.Π.
να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι 13/03/2015.
· Ολοκλήρωση τουλάχιστον 200
υποθέσεων έρευνας φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου, από την Υ.Ε.Δ.Δ.Ε., από τις
οποίες 40 να αφορούν απάτες στο Φ.Π.Α.
· Αύξηση κατά 400% των
εντοπιζόμενων διαφυγόντων εσόδων από τη διενέργεια ερευνών της Υ.Ε.Δ.Δ.Ε., σε
σχέση με το 2014.
· Διαπίστωση διαφορών προς
καταλογισμό τουλάχιστον στο 80% των υποθέσεων φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου που
ερευνά η Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.
· Βελτίωση κριτηρίων ανάλυσης
κινδύνου για στόχευση υποθέσεων ελέγχου και εξειδίκευση ανά κατηγορία
ελεγχόμενων υποθέσεων, με σκοπό την αύξηση της αποτελεσματικότητας και
αποδοτικότητας σε όλα τα είδη φορολογικού ελέγχου
· Κατάρτιση ετήσιου σχεδίου
δράσης φορολογικών ελέγχων (ανά είδος, τύπο ελέγχου και ελεγκτική υπηρεσία,
συμπεριλαμβανομένων και των ειδικών επιχειρησιακών προγραμμάτων που αφορούν
ελέγχους ηλεκτρονικού εμπορίου, εξωχώριων εταιρειών, υποθέσεων ενδοομιλικής
τιμολόγησης και έμμεσων μεθόδων ελέγχου) μέχρι 30/01/2015.
· Προτεραιοποίηση εκκρεμών
υποθέσεων ελέγχου, Ελεγκτικών Υπηρεσιών, και έκδοση σχετικών οδηγιών προς
αυτές, προς επίτευξη των στόχων τους. Ανάληψη ενεργειών και πρωτοβουλιών για
την αποφυγή κινδύνου παραγραφής υποθέσεων.
· Ενεργοποίηση μίας (1) επιπλέον
έμμεσης τεχνικής ελέγχου μέχρι 31/12/2015.
· Διενέργεια τουλάχιστον 400
πλήρων ελέγχων Μεγάλων Επιχειρήσεων.
· Διενέργεια τουλάχιστον 500
μερικών ελέγχων Μεγάλων Επιχειρήσεων.
· Αύξηση του συνολικού ποσού
βεβαιωθέντων φόρων και προστίμων από πλήρεις ελέγχους του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.
(εξαιρούνται οι υποθέσεις με χαμηλή ή μηδενική αναμενόμενη εισπραξιμότητα π.χ.
ανύπαρκτοι/ πτωχοί/ εξαφανισμένοι φορολογούμενοι και υποθέσεις με πλαστά και
εικονικά στοιχεία), κατά 30% σε σχέση με το επιτευχθέν αποτέλεσμα την
31/12/2014 (ήτοι βεβαίωση ποσού άνω των 2,6 δις €).
· Αύξηση του συνολικού ποσού
βεβαιωθέντων φόρων και προστίμων από μερικούς ελέγχους του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., κατά 30%
σε σχέση με το επιτευχθέν αποτέλεσμα την 31/12/2014 (ήτοι βεβαίωση ποσού άνω
των 325 εκ. €).
· Από το συνολικό ποσό βεβαίωσης
του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., ποσό τουλάχιστον 30 εκ. € να προέρχεται από ελέγχους τιμών
ενδοομιλικών συναλλαγών με χρήση της βάσης δεδομένων AMADEUS.
· Αύξηση των εισπράξεων, τόσο από
πλήρεις όσο και από μερικούς ελέγχους του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., σε ποσοστό άνω του 20%
επί του επιτευχθέντος αντίστοιχα αποτελέσματος την 31/12/2014 (ήτοι είσπραξη
ποσού άνω των 370 εκ. €).
· Διενέργεια τουλάχιστον 900
ελέγχων φορολογουμένων μεγάλου πλούτου (περιλαμβάνονται υποθέσεις
φορολογουμένων με εμβάσματα, με μεγάλη ακίνητη περιουσία, off shore εταιριών
και λοιπών περιπτώσεων υψηλού κινδύνου φοροδιαφυγής).
· Αύξηση του συνολικού ποσού βεβαιωθέντων
φόρων και προστίμων από ελέγχους του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. κατά 30% σε σχέση με το
επιτευχθέν αποτέλεσμα την 31/12/2014 (ήτοι βεβαίωση ποσού άνω των 325 εκ. €).
· Αύξηση των εισπράξεων από
φορολογικούς ελέγχους του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. σε ποσοστό άνω του 20% επί του
επιτευχθέντος αποτελέσματος την 31/12/2014 (ήτοι είσπραξη ποσού άνω των 77 εκ.
€).
· Διενέργεια 40.000 εκ των
υστέρων τελωνειακών ελέγχων και ελέγχων δίωξης (προληπτικών) με ποσοστό
παραβατικότητας άνω του 6%. (Δεν περιλαμβάνονται οι προβλεπόμενοι από τις
κείμενες διατάξεις ως υποχρεωτικοί επί της διαδικασίας έλεγχοι καθώς και οι
προβλεπόμενοι ως τακτικοί έλεγχοι, οι οποίοι θα ξεπερνούν τις 200.000).
· Αύξηση του πλήθους των
καταλογιστικών πράξεων από τις δράσεις καταπολέμησης του λαθρεμπορίου σε
ποσοστό άνω του 10% σε σχέση με τον στόχο του 2014 (ήτοι καταλογιστικές πράξεις
άνω των 6.200).
· Αύξηση των ποσών (πρόστιμα,
πολλαπλά τέλη, δασμοί και φόροι) που καταλογίζονται για απλές, τελωνειακές
παραβάσεις και λαθρεμπορίες, τουλάχιστον κατά 10% σε σχέση με το αποτέλεσμα του
2014 (ήτοι καταλογισθέντα ποσά άνω των 182,5 εκ. €).
· Σύσταση και λειτουργία
τουλάχιστον τριών (3) κινητών μονάδων δίωξης λαθρεμπορίου μέχρι 30/06/2015.
· Υποστήριξη τελωνειακών αρχών με
την έκδοση τουλάχιστον 8.000 Δελτίων Χημικής Ανάλυσης.
· Κατάρτιση ετήσιου σχεδίου
δράσης τελωνειακών ελέγχων μέχρι 30/01/2015.
· Διατήρηση του ποσοστού των
ελέγχων στις εξαγωγές και εισαγωγές με τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο.
· Αναμόρφωση του θεσμικού
πλαισίου εκ των υστέρων ελέγχων (Τ.984 Α.Υ.Ο.) για την επιλογή υποθέσεων προς
έλεγχο μέχρι 27/02/2015.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου