20-11-2015
Την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 10% για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από 1ης Ιανουαρίου 2016 επιβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης.
Ετσι το αντίτιμο θα πάει στο 1,40 ευρώ (από 1,20 που είναι σήμερα) καθώς αυξήθηκε ο ΦΠΑ από το 13% στο 23%. Οπως είπε στους διαπιστευμένους συντάκτες του υπουργείου ο κ. Σπίρτζης, «έχουμε δώσει μάχη για να ενσωματωθεί το ΦΠΑ μέχρι τις αρχές του χρόνου στις υπάρχουσες τιμές και από αρχές του χρόνου δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο, η διαφορά του ΦΠΑ θα μπει στο εισιτήριο. Δηλαδή 10% αύξηση».
Το μειωμένο εισιτήριο θα κοστίζει 70 λεπτά και όπως εξήγησε ο υπουργός «αυτός είναι ο ένας λόγος που δεν πάει στο 1,30 γιατί δεν μπορούμε στο μισό να δίνουμε 5 λεπτά ρέστα».
Στόχος του υπουργείου είναι να κρατηθούν σταθερές οι τιμές στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, ώστε να έχουν ένα κίνητρο οι πολίτες που θα χρησιμοποιούν συχνά τα μέσα μαζικής μεταφοράς, να προμηθεύονται κάρτες.
Οπως προανήγγειλε, από 1/1/2017 θα λειτουργήσει το ηλεκτρονικό σύστημα.
Απέφυγε να προσδιορίσει την τιμολογιακή πολιτική αλλά άφησε να εννοηθεί ότι θα ορίζεται με βάση την διαδρομή. «Είναι άλλο να πάρεις ένα μέσο και σε έναν σταθμό ή σε δύο σταθμούς να κατέβεις και είναι άλλο να διασχίσεις όλη την Αττική και να πληρώνει το ίδιο εισιτήριο και ο ένας και ο άλλος».
Οπως είπε ο κ. Σπίρτζης θα γίνει προσπάθεια να μην υπάρχει κανένα χάρτινο εισιτήριο αλλά να είναι όλα με το ηλεκτρονικό εισιτήριο από την αρχή. «Θα υπάρχει χάρτινο ηλεκτρονικό εισιτήριο με τσιπάκι και προφανώς θα είναι και άλλη η τιμολογιακή πολιτική αν θα έχει κάρτα απεριορίστων ή κάρτα κανονική» σημείωσε.
Αναφέρθηκε επίσης στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και υποστήριξε πως η «εκτίμηση είναι ότι δε θα έχουμε λαθρεπιβίβαση με το ηλεκτρονικό εισιτήριο».
Πώς θα πιάνοντται οι «τσαμπατζήδες»
Προανήγγειλε αυστηροποίηση των διατάξεων για τους «τσαμπατζήδες» «Στόχος δεν είναι να πιάσεις αυτόν που δεν κόβει εισιτήριο και να τον ξεφτιλίσεις. Ο στόχος είναι να μην επιτρέπεις την είσοδο σε όποιον δεν έχει εισιτήριο, αφού όμως πρώτα έχεις φροντίσει οι ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες να μπορούν να μετακινούνται» είπε ο υπουργός σημειώνοντας ότι διατηρήθηκε η ελεύθερη διακίνηση των ανέργων στα ΜΜΜ. Ερωτηθείς για το πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα είπε πως στο μετρό έχουν προβλεφθεί roll bars, στα λεωφορεία έχουν προβλεφθεί ηχητικές διατάξεις, αλλά μπορούν να μπουν κι άλλες διατάξεις που να μην επιτρέπουν την είσοδο κάποιου, αν επιλεγεί η μπροστινή πόρτα εισόδου ή κάποια άλλη.
Διευκρίνισε ωστόσο ότι πρόκειται για προληπτικούς ελέγχους «και όχι μια λογική αστυνομικού κράτους στις μεταφορές, ούτε κάνουμε ειδικό Σώμα Αστυνομίας για τις μεταφορές, όπως ήταν οι προτάσεις που μας ήρθαν, ούτε κεφαλοκυνηγών, ούτε άλλων που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια».
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Παναγιώτης Σγουρίδης, τόνισε πως η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου "θα φέρει κοινωνική δικαιοσύνη", γιατί όπως είπε, υπάρχουν περιοχές που πληρώνουν την εισιτηριοδιαφυγή μέσα από τους φόρους, χωρίς να εξυπηρετούνται από τις αστικές συγκοινωνίες.
Απαντώντας στις αιχμές που άφησε ο απελθών πρόεδρος του ΟΑΣΑ, ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι ο ΟΑΣΑ έχει δημοσιονομικά ελλείμματα, δεν έχει προβλήματα χρηματοροών. «Δεν έχει πρόβλημα δηλαδή για να λειτουργήσει να δώσει τους μισθούς και τα λοιπά και όποτε χρειαστεί οτιδήποτε είναι εδώ και το Υπουργείο και η Κυβέρνηση. Τα δημοσιονομικά ελλείμματα που έχει προέρχονται από προηγούμενες Κυβερνήσεις, δεν είναι τωρινά δηλαδή και οι οφειλές που οι Διοικήσεις του κ. Δημητριάδη δεν διεκδίκησαν τα προηγούμενα χρόνια να πάρουν από τα Υπουργεία» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Παραδέχθηκε ότι έχει δημιουργηθεί «μία ασφυκτική κατάσταση στο χώρο των τριών εταιρειών του ΟΑΣΑ της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ, υπάρχει πλήρης αναξιοκρατία. Δεν έχει γίνει τα τελευταία χρόνια μία αξιολόγηση για τοποθέτηση, μία προκήρυξη σύμφωνα με το νόμο για την τοποθέτηση ενός Τμηματάρχη ενός Διευθυντή. Ολα μπαίνουν και τοποθετούνται κατ΄ επιλογή και κατ΄ ανάθεση των Προέδρων και Διευθυνόντων Συμβούλων των τριών εταιρειών». Υποστήριξε ότι οι νέες Διοικήσεις «προφανώς θα ανατρέψουν όλα αυτά που έχουν γίνει». Οπως αποκάλυψε δεν θα μείνει καμία παλαιά διοίκηση στη θέση της και οι νέοι διοικητές
Οι αλλαγές στον ΟΑΣΑ
Αναφερόμενος στην αναδιάρθρωση στον ΟΑΣΑ είπε πως «πρέπει να υπάρχει μια επιτέλους ομιλική λειτουργία των τριών Οργανισμών» και πως ο Πρόεδρος ή ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ θα μετέχουν στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΑ που εκεί λαμβάνονται οι αποφάσεις όσον αφορά το σχεδιασμό του μεταφορικού έργου και θα τις εξειδικεύουν και θα τις εφαρμόζουν στους φορείς τους.
Ο Χρ. Σπίρτζης επεσήμανε πως «με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, έστω και στα λεωφορεία, μετά από τον πρώτο καιρό εφαρμογής που θα έχουμε και στοιχεία θα έχουμε και έσοδα, θα μπορούμε επιτέλους να σχεδιάσουμε άλλου είδους πολιτικές, δηλαδή πολύ χαμηλό εισιτήριο για τους εργαζομένους, ιδιαίτερα στις ώρες και στις ζώνες που θα μετακινούνται».
Η Βουλή μπλόκαρε τις αλλαγές στις Δοικήσεις
Αφησε αιχμές για την Βουλή που καθυστέρησε την διαδικασία αλλαγής των Διοικήσεων των φορέων. «Η Βουλή μπλόκαρε τις αλλαγές. Πώς να το πω; Ελληνικά το λέω» είπε αφήνοντας αιχμές για την πρώην πρόεδρο Ζωή Κωνσταντοπούλου.
«Τώρα που μπορούμε να έχουμε μία διαδικασία στη Βουλή για να αντικατασταθούν γρήγορα αυτές οι Διοικήσεις (...) πιστεύω την άλλη εβδομάδα θα μπει ημερομηνία και στους τρεις συγκοινωνιακούς φορείς. Δε θα σας πω ονόματα, γιατί σέβομαι τη διαδικασία της Βουλής. Τα έχω στείλει στη Βουλή» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Ο διοικητής του ΟΑΣΑ μιλούσε με την τρόικα και δεν το γνώριζα
Αναφερόμενος στον διοικητή του ΟΑΣΑ υποστήριξε πως «ο κ. Δημητριάδης παραδέχτηκε σε εμένα ότι επικοινωνούσε όλο αυτό το διάστημα με την τρόικα γιατί έτσι όφειλε από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις και ουδέποτε μας είχε ενημερώσει γι' αυτή την επικοινωνία για τις προτάσεις της τρόικα. Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι μείζον πολιτικό και ηθικό θέμα και αυτός είναι ο λόγος που δεν τον συνάντησα ποτέ μου». Τέλος ο ΥΠΟΜΕΔΙ τόνισε: «Η εντολή που έχει δώσει ο Πρωθυπουργός είναι αυτή ακριβώς, αλλάζουμε τις Διοικήσεις σε όλους τους φορείς με αξιοκρατία. Άρα αν υπάρχει Διοίκηση που είναι στο πνεύμα της Κυβέρνησης, αξιολογείται όπως αξιολογούνται και οι νέες προτάσεις».
Την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 10% για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από 1ης Ιανουαρίου 2016 επιβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης.
Το μειωμένο εισιτήριο θα κοστίζει 70 λεπτά και όπως εξήγησε ο υπουργός «αυτός είναι ο ένας λόγος που δεν πάει στο 1,30 γιατί δεν μπορούμε στο μισό να δίνουμε 5 λεπτά ρέστα».
Στόχος του υπουργείου είναι να κρατηθούν σταθερές οι τιμές στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, ώστε να έχουν ένα κίνητρο οι πολίτες που θα χρησιμοποιούν συχνά τα μέσα μαζικής μεταφοράς, να προμηθεύονται κάρτες.
Οπως προανήγγειλε, από 1/1/2017 θα λειτουργήσει το ηλεκτρονικό σύστημα.
Απέφυγε να προσδιορίσει την τιμολογιακή πολιτική αλλά άφησε να εννοηθεί ότι θα ορίζεται με βάση την διαδρομή. «Είναι άλλο να πάρεις ένα μέσο και σε έναν σταθμό ή σε δύο σταθμούς να κατέβεις και είναι άλλο να διασχίσεις όλη την Αττική και να πληρώνει το ίδιο εισιτήριο και ο ένας και ο άλλος».
Οπως είπε ο κ. Σπίρτζης θα γίνει προσπάθεια να μην υπάρχει κανένα χάρτινο εισιτήριο αλλά να είναι όλα με το ηλεκτρονικό εισιτήριο από την αρχή. «Θα υπάρχει χάρτινο ηλεκτρονικό εισιτήριο με τσιπάκι και προφανώς θα είναι και άλλη η τιμολογιακή πολιτική αν θα έχει κάρτα απεριορίστων ή κάρτα κανονική» σημείωσε.
Αναφέρθηκε επίσης στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και υποστήριξε πως η «εκτίμηση είναι ότι δε θα έχουμε λαθρεπιβίβαση με το ηλεκτρονικό εισιτήριο».
Πώς θα πιάνοντται οι «τσαμπατζήδες»
Προανήγγειλε αυστηροποίηση των διατάξεων για τους «τσαμπατζήδες» «Στόχος δεν είναι να πιάσεις αυτόν που δεν κόβει εισιτήριο και να τον ξεφτιλίσεις. Ο στόχος είναι να μην επιτρέπεις την είσοδο σε όποιον δεν έχει εισιτήριο, αφού όμως πρώτα έχεις φροντίσει οι ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες να μπορούν να μετακινούνται» είπε ο υπουργός σημειώνοντας ότι διατηρήθηκε η ελεύθερη διακίνηση των ανέργων στα ΜΜΜ. Ερωτηθείς για το πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα είπε πως στο μετρό έχουν προβλεφθεί roll bars, στα λεωφορεία έχουν προβλεφθεί ηχητικές διατάξεις, αλλά μπορούν να μπουν κι άλλες διατάξεις που να μην επιτρέπουν την είσοδο κάποιου, αν επιλεγεί η μπροστινή πόρτα εισόδου ή κάποια άλλη.
Διευκρίνισε ωστόσο ότι πρόκειται για προληπτικούς ελέγχους «και όχι μια λογική αστυνομικού κράτους στις μεταφορές, ούτε κάνουμε ειδικό Σώμα Αστυνομίας για τις μεταφορές, όπως ήταν οι προτάσεις που μας ήρθαν, ούτε κεφαλοκυνηγών, ούτε άλλων που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια».
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Παναγιώτης Σγουρίδης, τόνισε πως η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου "θα φέρει κοινωνική δικαιοσύνη", γιατί όπως είπε, υπάρχουν περιοχές που πληρώνουν την εισιτηριοδιαφυγή μέσα από τους φόρους, χωρίς να εξυπηρετούνται από τις αστικές συγκοινωνίες.
Απαντώντας στις αιχμές που άφησε ο απελθών πρόεδρος του ΟΑΣΑ, ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι ο ΟΑΣΑ έχει δημοσιονομικά ελλείμματα, δεν έχει προβλήματα χρηματοροών. «Δεν έχει πρόβλημα δηλαδή για να λειτουργήσει να δώσει τους μισθούς και τα λοιπά και όποτε χρειαστεί οτιδήποτε είναι εδώ και το Υπουργείο και η Κυβέρνηση. Τα δημοσιονομικά ελλείμματα που έχει προέρχονται από προηγούμενες Κυβερνήσεις, δεν είναι τωρινά δηλαδή και οι οφειλές που οι Διοικήσεις του κ. Δημητριάδη δεν διεκδίκησαν τα προηγούμενα χρόνια να πάρουν από τα Υπουργεία» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Παραδέχθηκε ότι έχει δημιουργηθεί «μία ασφυκτική κατάσταση στο χώρο των τριών εταιρειών του ΟΑΣΑ της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ, υπάρχει πλήρης αναξιοκρατία. Δεν έχει γίνει τα τελευταία χρόνια μία αξιολόγηση για τοποθέτηση, μία προκήρυξη σύμφωνα με το νόμο για την τοποθέτηση ενός Τμηματάρχη ενός Διευθυντή. Ολα μπαίνουν και τοποθετούνται κατ΄ επιλογή και κατ΄ ανάθεση των Προέδρων και Διευθυνόντων Συμβούλων των τριών εταιρειών». Υποστήριξε ότι οι νέες Διοικήσεις «προφανώς θα ανατρέψουν όλα αυτά που έχουν γίνει». Οπως αποκάλυψε δεν θα μείνει καμία παλαιά διοίκηση στη θέση της και οι νέοι διοικητές
Οι αλλαγές στον ΟΑΣΑ
Αναφερόμενος στην αναδιάρθρωση στον ΟΑΣΑ είπε πως «πρέπει να υπάρχει μια επιτέλους ομιλική λειτουργία των τριών Οργανισμών» και πως ο Πρόεδρος ή ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ θα μετέχουν στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΑ που εκεί λαμβάνονται οι αποφάσεις όσον αφορά το σχεδιασμό του μεταφορικού έργου και θα τις εξειδικεύουν και θα τις εφαρμόζουν στους φορείς τους.
Ο Χρ. Σπίρτζης επεσήμανε πως «με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, έστω και στα λεωφορεία, μετά από τον πρώτο καιρό εφαρμογής που θα έχουμε και στοιχεία θα έχουμε και έσοδα, θα μπορούμε επιτέλους να σχεδιάσουμε άλλου είδους πολιτικές, δηλαδή πολύ χαμηλό εισιτήριο για τους εργαζομένους, ιδιαίτερα στις ώρες και στις ζώνες που θα μετακινούνται».
Η Βουλή μπλόκαρε τις αλλαγές στις Δοικήσεις
Αφησε αιχμές για την Βουλή που καθυστέρησε την διαδικασία αλλαγής των Διοικήσεων των φορέων. «Η Βουλή μπλόκαρε τις αλλαγές. Πώς να το πω; Ελληνικά το λέω» είπε αφήνοντας αιχμές για την πρώην πρόεδρο Ζωή Κωνσταντοπούλου.
«Τώρα που μπορούμε να έχουμε μία διαδικασία στη Βουλή για να αντικατασταθούν γρήγορα αυτές οι Διοικήσεις (...) πιστεύω την άλλη εβδομάδα θα μπει ημερομηνία και στους τρεις συγκοινωνιακούς φορείς. Δε θα σας πω ονόματα, γιατί σέβομαι τη διαδικασία της Βουλής. Τα έχω στείλει στη Βουλή» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Ο διοικητής του ΟΑΣΑ μιλούσε με την τρόικα και δεν το γνώριζα
Αναφερόμενος στον διοικητή του ΟΑΣΑ υποστήριξε πως «ο κ. Δημητριάδης παραδέχτηκε σε εμένα ότι επικοινωνούσε όλο αυτό το διάστημα με την τρόικα γιατί έτσι όφειλε από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις και ουδέποτε μας είχε ενημερώσει γι' αυτή την επικοινωνία για τις προτάσεις της τρόικα. Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι μείζον πολιτικό και ηθικό θέμα και αυτός είναι ο λόγος που δεν τον συνάντησα ποτέ μου». Τέλος ο ΥΠΟΜΕΔΙ τόνισε: «Η εντολή που έχει δώσει ο Πρωθυπουργός είναι αυτή ακριβώς, αλλάζουμε τις Διοικήσεις σε όλους τους φορείς με αξιοκρατία. Άρα αν υπάρχει Διοίκηση που είναι στο πνεύμα της Κυβέρνησης, αξιολογείται όπως αξιολογούνται και οι νέες προτάσεις».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου