23-12-2015
Κάποιοι μαθητές και
φοιτητές θεωρούνταν «μη τυχεροί». Χάρη στο Ίδρυμα Λάτση μπορούν να αισθάνονται
αλλιώς. 1.073 μαθητές σε 24 σχολεία και 25 φοιτητές «αναπνέουν»...
Χίλιοι εβδομήντα τρεις μαθητές σε 24
σχολεία (και μεταξύ αυτών σχολεία με μαθητές και μαθήτριες Ρομά, μετανάστες, σχολεία με τμήματα ένταξης, ειδικά σχολεία κ.α.) και 25
πρωτοετείς φοιτητές που δεν έχουν τα μέσα να ανταπεξέλθουν στα έξοδα των
σπουδών τους είναι οι μεγάλοι ωφελημένοι του Κοινωφελούς
Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση που καλύπτει με γενναιοδωρία μεγάλες ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας σε
ζητήματα εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ.
Λάτση ανακοίνωσε
τα αποτελέσματα δύο προγραμμάτων του που υλοποιούνται
σε διαφορετικές βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016.
Εγκρίθηκαν 21 νέες εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε νηπιαγωγεία και δημοτικά
σχολεία καθώς επίσης και 25 νέες προπτυχιακές υποτροφίες σε δημόσια
πανεπιστήμια της Ελλάδας. Το κάθε πρόγραμμα καλύπτει διαφορετικές ανάγκες που
παρουσιάζονται στην ελληνική κοινωνία.
Οι μαθητές
και οι μαθήτριες του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αξιούπολης, το οποίο βρίσκεται στις
όχθες του Αξιού, ευαισθητοποιήθηκαν για το φυσικό περιβάλλον, τους υδάτινους
πόρους και την επέμβαση του ανθρώπου σε αυτούς.
«Μαθαίνουμε Παρέα» για
τρίτο χρόνο
Με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας
στην εκπαίδευση, το Ίδρυμα υλοποιεί για τρίτο σχολικό έτος το πρόγραμμα «Μαθαίνουμε Παρέα» σε δημόσια νηπιαγωγεία και
δημοτικά σχολεία της χώρας. Μέσω του προγράμματος παρέχεται η δυνατότητα σε
νηπιαγωγούς και δασκάλους να εμπλέξουν και να συνεργαστούν με τα παιδιά σε
καινοτόμες βιωματικές δραστηριότητες, οι οποίες δεν περιορίζονται μόνο στον
χώρο του σχολείου και είτε είναι σχετικές με την τοπική κοινωνία είτε εισάγουν
τους μαθητές και τις μαθήτριες σε καινούργιους κόσμους γνώσης.
Οι μικροί
μελισσοκόμοι του Δημοτικού Σχολείου Μούδρου στη Λήμνο ανακαλύπτουν τα μυστικά
της κοινωνίας των μελισσών και παράλληλα μαθαίνουν Αγγλικά.
Σχολικό έτος
2015-2016: Εγκρίθηκαν 21 δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν από 1.073 μαθητές σε
24 σχολεία
Για το σχολικό έτος 2015-2016 εγκρίθηκαν
21 δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν από 1.073 μαθητές σε 24 σχολεία στη Στερεά και Δυτική Ελλάδα, στην Πελοπόννησο και στην Κρήτη. Κάποιες από τις
σχολικές μονάδες που χρηματοδοτούνται είναι χαρακτηρισμένες ως δυσπρόσιτες από
το Υπουργείο Παιδείας και σε πολλές από αυτές οι μαθητές και οι μαθήτριες
προέρχονται από ευάλωτα κοινωνικά και οικονομικά περιβάλλοντα (σχολεία με
μαθητές και μαθήτριες Ρομά, μετανάστες, σχολεία με τμήματα ένταξης και ειδικά
σχολεία). Η φετινή θεματολογία των προγραμμάτων είναι πλούσια και περιλαμβάνει
τις τέχνες, τις θετικές επιστήμες και τον τοπικό πολιτιστικό πλούτο, την
κατανόηση του παρελθόντος αλλά και επίκαιρα κοινωνικά ζητήματα, όπως η
βιωσιμότητα του φυσικού περιβάλλοντος και το προσφυγικό. Οι προτάσεις
αξιοποιούν με εναλλακτικούς εκπαιδευτικούς τρόπους τις σχολικές υποδομές και
τις νέες τεχνολογίες, συνδυάζοντας όσο το δυνατόν περισσότερα γνωστικά αντικείμενα
και καταργώντας τυχόν γεωγραφικούς και άλλους περιορισμούς.
Πρόσβαση στην
εκπαίδευση: 25 νέες υποτροφίες για πρωτοετείς φοιτητές
Λόγω της δυσχερούς
κοινωνικοοικονομικής πραγματικότητας, το Ίδρυμα υλοποιεί με συνέπεια το
πανελλαδικό πρόγραμμα υποτροφιών στο πλαίσιο του οποίου στηρίζονται περισσότεροι από 120 νέοι και νέες κάθε χρόνο. Στόχος του
προγράμματος είναι η ενίσχυση προπτυχιακών σπουδαστών των οποίων η φοίτηση καθίσταται
δύσκολη, έως αδύνατη, λόγω οικονομικής κατάστασης καθώς και λόγω άλλων
κοινωνικών παραγόντων (πολυτεκνία, απώλεια γονέων, θέματα υγείας κ.λπ.). Το
Ίδρυμα ενέκρινε 25 νέες υποτροφίες για πρωτοετείς
φοιτητές και φοιτήτριες από όλη τη Ελλάδα, οι οποίοι σπουδάζουν σε διαφορετικό
μέρος από τον μόνιμο τόπο κατοικίας της οικογένειάς τους και αντιμετωπίζουν
ιδιαίτερη δυσκολία να αντεπεξέλθουν στα αυξημένα έξοδα που συνεπάγεται η
φοίτησή τους. Συγκεκριμένα, 8 νέοι υπότροφοι προέρχονται από τη Στερεά και Κεντρική Ελλάδα, 8 από την Πελοπόννησο, 4 από τη Βόρεια Ελλάδα και τη Θράκη, 3 από την Αττική και 2 από την Κρήτη. Το Ίδρυμα
αναλαμβάνει την οικονομική στήριξη των υποτρόφων του μέχρι και το τέλος των
σπουδών τους.
Μέσω του προγράμματος «Μαθαίνουμε Παρέα», στο Δημοτικό
Σχολείο Έμπωνα Ρόδου, τα παιδιά εξερεύνησαν το διάστημα και έμαθαν βασικές αρχές αστρονομίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου