Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015

ΑΛΛΕΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΑΡΚΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ...

10/10/2015

Μεγαλώνει διαρκώς η λίστα των αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν κυκλοφορήσει στο εμπόριο ντιζελοκίνητα οχήματα τα οποία εκπέμπουν σημαντικά υψηλότερα ποσοστά ρύπων από το επιτρεπόμενο όριο, γράφει η βρετανική εφημερίδα Guardian.

Δεν βρέθηκε ύποπτο λογισμικό - «κλέφτης»

Πρόκειται για τις Mercedes-Benz, Honda, Mazda και Mitsubishi, συγκεκριμένα μοντέλα των οποίων εμφάνισαν σε εξειδικευμένους ελέγχους ότι εκπέμπουν πολύ υψηλότερα ποσοστά ρύπων όταν κινούνται στο δρόμο σε σχέση με τα αποτελέσματα των μετρήσεων που γίνονται σε εξειδικευμένα συνεργεία.
Ωστόσο – όπως τονίζει η εφημερίδα – η αποκάλυψη δεν σημαίνει ότι αυτές οι εταιρίες χρησιμοποιούσαν ειδικό λογισμικό που προκαλούσε αλλοιώσεις στην λειτουργία του κινητήρα, όπως αποδεδειγμένα έκανε η Volkswagen. Αλλωστε τέτοιο λογισμικό δεν έχει εντοπιστεί.


Τα στοιχεία των μετρήσεων που δημοσίευσε η εφημερίδα αναφέρουν:
  • Τα ντιζελοκίνητα οχήματα της Mercedes-Benz παράγουν 2,2 φορές περισσότερους ρύπους σε κίνηση στον δρόμο σε σχέση με τις προδιαγραφές Euro 5 και 5 φορές περισσότερους σε σχέση με τις προδιαγραφές του Euro 6. Εκπρόσωπος της γερμανικής βιομηχανίας σχολίασε: «Από την στιγμή που οι συνθήκες οδήγησης στον δρόμο δεν είναι ίδιες με τις συνθήκες εργαστηρίου η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να διαφέρει».
  • Τα οχήματα της Honda εκπέμπουν από 2,μ6 έως 6 φορές περισσότερους ρύπους σε σχέση με τις επίσημες τιμές. Εκπρόσωπος της εταιρίας περιορίστηκε να σχολιάσει ότι «η Honda ελέγχει τα οχήματά της σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία».
  • Οι κινητήρες της Masda προκαλούν εκπομπές ρύπων κατά 1,6 έως 3,6 φορές πάνω από τις ενδείξεις [που δίνουν οι δοκιμές. Ενα μοντέλο Mazda 6 2.2L 5DR με τεχνολογία Euro 6 εκπέμπει τρεις φορές περισσότερους ρύπους. Εκπρόσωπος της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε ότι καταβάλλονται προσπάθειες ώστε «όλοι οι κινητήρες να ανταποκρίνονται πλήρως στους κανονισμούς».
  • Οι ντιζελοκινητήρες της Mitsubishi παράγουν κατά μέσο όρο από 1,5 έως 3,4 φορές υψηλότερους ρύπους σε σχέση με τις εργαστηριακές μετρήσεις κι ένας εκπρόσωπός της σχολίασε ότι οι διεθνώς ισχύουσες τιμές δεν αντιπροσωπεύουν την οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες κίνησης στο δρόμο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: